petak, 16. svibnja 2014.

Najbolja hrana za zdravu jetru

Jetra svaki dan dolazi u dodir sa vrlo opasnim otrovima koje treba ukloniti iz našeg tijela. Naša centralna laboratorija ima i mnoge druge funkcije kao što su sinteza bjelančevina,  hormona i faktora koagulacije krvi. Jetra takođe predstavlja skladište za vitamine i željezo.  Ljudski organizam je savršenstvo prirode, ali ponekad treba našu pomoć.

U nastavku slijedi lista namirnica koje će sačuvati vašu jetru.
Za zdravlje jetre, ali i cjelokupnog organizma treba da jedete voće i povrće, kao što su banane, paradajz, šljiva i grožđe. Potrudite se da pojedete nekoliko badema dnevno. Osigurajte svom tijelu dovoljne količine vode.



Za detoksikaciju jetre najbolji su svježi sokovi od mrkve, cvekle, radića i maslačka.
Artičoka, sikavica i čičak sadže obilje silimarina i inulina koji su sjaji za jetru. Kod upala jetre se kao lijek koristi ekstrakt sikavice.  Artičoka sadrži cinarin koji je odličan za osobe koje imaju masnu jetru. Navedeni cinarin i kafeinska kiselina koji se nalaze u artičokama imaju izuzetno jak hepatoprotektivni učinak.
Artičoka je najbolji izbor za zdravu jetru.


Inulin je vlakno koje pomaže pražnjenju crijeva, što je vrlo važno za optimalnu funkciju jetre, jer je svaki zatvor ili opstipacija, potencijalna opasnost za jetru.  Osim toga, inulin je prirodni probiotik, odnosno hrana koja pomaže funkciju dobrih bakterija u crijevima. Potičući njihov rast i razvoj i sprečavajući rast i razvoj patogenih bakterija, inulin je često dodavan probiotik u fermentirane mliječne proizvode, koje možete naći u trgovinama.

Češnjak ili bijeli luk je prirodni antibiotik. Ima snažan antibakterijski i antivirusni učinak, smanjuje štetni holesterol u krvi. Bijeli luk sadrži sumporne spojeve koji pomažu u detoksikaciji od teških metala. Maslinovo ulje i češnjak su garancija za dobro zdravlje.


Voće koje je bogato  pektinom, poput jabuka i krušaka, djelotvorno snižava holesterol. Pektin se, naime, veže na žučne kiseline i na taj način pomaže obaranje vrijednosti holesterola i rasterećuje jetru. Dnevno u organizam treba unijeti oko 25 g balastnih tvari, stoga je potrebno jesti što više svježeg voća i povrća, poput šljiva, citrusa, mahunarki, zobi, riže, kelja i karfiola.  Mahunarke poput graška i graha su bogat izvor aminokiseline arginin,  koja pomaže detoksikaciju amonijaka. Amonijak u našem tijelu nastaje svakodnevnom razgradnjom proteina i jetra ga efikasno uklanja.



Zeleno povrće je izvor hlorofila, sjajnog čistača jetre. Hlorofil ima antioksidantni učinak i štiti od raka. Vrlo korisno za jetru je konzumiranje soka od čička. Silimarin iz čička ima blagotvoran učinak na jetru. Hiljadama godina se čičak koristi za zaštitu jetre.
Silimarin je djelotvoran kod oštećenja jetre izazvanih alkoholom i lijekovima, kod žučnih kamenaca i gljivičnih bolesti. Ima snažno antiupalno djelovanje.


Ovo su namirnice koje jetra mnogo voli:

  • voće (bez ograničenja)
  • povrće (za kuhanje koristite maslinovo ulje)
  • nemasne supe od povrća
  • sir od obranog mlijeka
  • jaja (maksimalno 3 sedmično)
  • perad, piletina, puretina i teletina
  • riba
  • maslinovo ulje
  • med (kestenov)
  • domaći džemovi bez aditiva i konzervansa
  • čajevi (čičak, kadulja, nana, sokovi od voća i povrća)

Osim promjena u ishrani možete koristiti:

  • vitamine B grupe, koji obnavljaju jetru
  • vitamin C koji neutrališe otrove i djeluje kao antioksidans
  • lecitin i fosfolipide koji sprečavaju odlaganje masti u jetri
  • propolis i pelud , štite jetru od alkohola i neutrališu slobodne radikale
  • silimarin




ponedjeljak, 21. travnja 2014.

Savjeti za zdravu jetru

Jetra je centralna laboratorija, koja zajedno sa bubrezima eliminiše otrove iz našeg tijela. Zdrava jetra je bitan preduslov za zdravlje cijelog organizma.
Zdrava ishrana je presudan faktor za zdravlje jetre. Nezdrave navike su naša svakodnevica.  Nagle promjene u ishrani nisu dobre za vašu jetru. Oštećenje jetre može biti posljedica nepravilne ishrane. Jetru mogu ugroziti alkohol, cigarete i loša ishrana.




U nastavku slijede korisni savjeti za zdravlje vaše jetre.

Češnjak, luk, brokula, cjelovite žitarice, bobice, jogurt i zeleni čaj su izuzetno zdrave detoksikacijske namirnice

Koristite maslinovo ulje
Maslinovo ulje je tečno zlato za naš organizam iz mnogo razloga. Štiti od kardiovaskularnih oboljenja, ali čuva i zdravlje vaše jetre. Kada kuhate sa maslinovim uljem, uvijek stavite plamen na srednju toplotu.

Jedite namirnice bogate sumporom
Jetra proizvodi mnogobrojne enzime koji obavljaju veliki broj funkcija. Posebno je važna njihova uloga u razgradnji lijekova i nekih štetnih tvari u tijelu. Enzimi se stvaraju bolje, ako jedete namirnice bogate sumporom poput prokulice, kupusa i brokula.

Jedite organsku hranu
Ima mnogo manje pesticida, koji su jaki otrovi. Pesticidi su izuzetno štetni za jetru i neku od njih mogu izazvati rak.

Vitamini su dio zdrave prehrane
Namirnice bogate vitaminima i mineralima su  mrkve, brokula, bademi, krompir i mnoge druge. Ove namirnice treba da postanu vaša svakodnevica.

Lecitin je prijatelj vaše jetre
Konzumacija hrane bogate lecitinom pomoći će vam da imate zdravu jetru. Plodovi mora, zeleno povrće, mahunarke i mliječni proizvodi su posebno bogati lecitinom. Jedite ih da bi povećali proizvodnju fosfatidil kolina. Fosfatidil kolin pomaže izgraditi membrane jetrenih stanica, čime se stvara zdravija jetra.

Uglikohidrati mogu biti opasni
Pretjerana konzumacija ugljikohidrata može uzrokovati masne naslage u jetri. Masna jetra je rezultat prekomjernog unosa šećera. Da bi izbjegli oštećenja jetre sa mogućim štetnim posljedicama kontrolišite unos soli i ugljikohidrata.

Kofein nije pretjerano  koristan
Ukoliko niste ovisnici o kafi, onda svaki put kada možete umjesto kafe popijte šolju vode. Vode čisti otrove iz cirkulacije.

Jedite povrće
Povrće obiluje antioksidansima koji eliminišu slobodne radikale slobodne radikale.  Kupus, mrkva, cvjetača, suncokret, kelj, prokulice i artičoke su namirnice bogate antioksidansima.

Oslobodite se od stresa.
Stres je najveći uzrok mnogih zdravstvenih problema, uključujući oštećenja jetre. Pokušajte pronaći najbolju tehniku za redukciju stresa.

Vježbanje je korisno za cijelo tijelo
Vježbanje svaki dan otvora pore, povećava cirkulaciju krvi, sagorjeva masne naslage i opušta um. Vježbanje također eliminiše slobodne radikale iz tijela kroz žlijezde znojnice. Plivanje i hodanje su veoma učinkovite vježbe za zdravlje cjelokupnog organizma.

srijeda, 22. siječnja 2014.

Šta nije zdravo za vašu jetru?

Jetra je centralna laboratorija u našem tijelu. Svakodnevno je izložena velikom broju otrova koji nastaju u našem tijelu ili dolaze iz vanjske sredine. 
Danas je savršen dan za usvajanje zdravih životnih navika. Napravite prvi korak, narednog dana još jedan i veoma brzo će vaše tijelo osjetiti velike pozitivne promjene.




Alkohol je neprijatelj vaše jetre. To je činjenica koja je poznata stotinama godina. S alkoholom morate biti vrlo oprezni. Često i prekomjerno konzumiranje alkohola može uvelike pridonijeti oštećenju jetre, ali i drugih organa u našem tijelu posebno srca i nervnog sistema. Alkohol se metabolizira u jetri. Svakodnevni teror jetre alkoholom iscrpljuje njenu radnu sposobnost, ometa lučenje probavnih enzima i dovodi do smanjene apsorpcije tvari koje su našem tijelu izuzetno potrebne. Osobe koje često konzumiraju alkohol, gotovo uvijek imaju deficit proteina, vitamina B, vitamina D, A, E i K. Zbog unosa alkohola organizam ne dobija dovoljno vitamina B1 i folne kiseline. Štetan učinak alkohola može izazvati pojavu masne jetre, odnosno bolesti koja se naziva alkoholni steatohepatitis. Alkohol uzrokuje cirozu jetre. 

Cigarete su takođe veliki neprijatelj zdravlja vaše čarobne jetre. Kada udišete dim cigarete u vaše tijelo unosite više od 4000 otrova, kao što su: nikotin, benzopiren, policiklički aromatski ugljovodonici, cijanid, katran, acetaldehid, akrolein i sl. Jetra, pluća i bubrezi su   mjesto gdje se metaboliziraju navedeni otrvi.  

Kada sam ja bila mala djevojčica voće i povrće je izgledalo tako zdravo i imalo je neodoljiv miris. Danas su nažalost, na tržištu mnogobrojni hipridi, genetski izmijenjena hrana i na stotine pesticida.
Zdravu hranu gotovo da ne možete kupiti, što zbog nedostatka na tržištu, što zbog visoke cijene. Pasticidi su snažni otrovi. Tragovi pesticida u hrani oštećuju našu jetru. Hranu treba temeljito oprati prije konzumiranja. Na ovaj način možete ukloniti jedan dio pesticida, insekticida i aditiva. 

 Nemojte previše jesti. Jetri jako smetaju previše obilni obroci.  Neumjerenost u hrani i piću traži od jetre “prekovremeni” rad, a umorna jetra nije baš uspješna u detoksikaciji štetnih tvar. Stoga priuštite odmor vašoj dragoj jetri.