petak, 16. svibnja 2014.

Najbolja hrana za zdravu jetru

Jetra svaki dan dolazi u dodir sa vrlo opasnim otrovima koje treba ukloniti iz našeg tijela. Naša centralna laboratorija ima i mnoge druge funkcije kao što su sinteza bjelančevina,  hormona i faktora koagulacije krvi. Jetra takođe predstavlja skladište za vitamine i željezo.  Ljudski organizam je savršenstvo prirode, ali ponekad treba našu pomoć.

U nastavku slijedi lista namirnica koje će sačuvati vašu jetru.
Za zdravlje jetre, ali i cjelokupnog organizma treba da jedete voće i povrće, kao što su banane, paradajz, šljiva i grožđe. Potrudite se da pojedete nekoliko badema dnevno. Osigurajte svom tijelu dovoljne količine vode.



Za detoksikaciju jetre najbolji su svježi sokovi od mrkve, cvekle, radića i maslačka.
Artičoka, sikavica i čičak sadže obilje silimarina i inulina koji su sjaji za jetru. Kod upala jetre se kao lijek koristi ekstrakt sikavice.  Artičoka sadrži cinarin koji je odličan za osobe koje imaju masnu jetru. Navedeni cinarin i kafeinska kiselina koji se nalaze u artičokama imaju izuzetno jak hepatoprotektivni učinak.
Artičoka je najbolji izbor za zdravu jetru.


Inulin je vlakno koje pomaže pražnjenju crijeva, što je vrlo važno za optimalnu funkciju jetre, jer je svaki zatvor ili opstipacija, potencijalna opasnost za jetru.  Osim toga, inulin je prirodni probiotik, odnosno hrana koja pomaže funkciju dobrih bakterija u crijevima. Potičući njihov rast i razvoj i sprečavajući rast i razvoj patogenih bakterija, inulin je često dodavan probiotik u fermentirane mliječne proizvode, koje možete naći u trgovinama.

Češnjak ili bijeli luk je prirodni antibiotik. Ima snažan antibakterijski i antivirusni učinak, smanjuje štetni holesterol u krvi. Bijeli luk sadrži sumporne spojeve koji pomažu u detoksikaciji od teških metala. Maslinovo ulje i češnjak su garancija za dobro zdravlje.


Voće koje je bogato  pektinom, poput jabuka i krušaka, djelotvorno snižava holesterol. Pektin se, naime, veže na žučne kiseline i na taj način pomaže obaranje vrijednosti holesterola i rasterećuje jetru. Dnevno u organizam treba unijeti oko 25 g balastnih tvari, stoga je potrebno jesti što više svježeg voća i povrća, poput šljiva, citrusa, mahunarki, zobi, riže, kelja i karfiola.  Mahunarke poput graška i graha su bogat izvor aminokiseline arginin,  koja pomaže detoksikaciju amonijaka. Amonijak u našem tijelu nastaje svakodnevnom razgradnjom proteina i jetra ga efikasno uklanja.



Zeleno povrće je izvor hlorofila, sjajnog čistača jetre. Hlorofil ima antioksidantni učinak i štiti od raka. Vrlo korisno za jetru je konzumiranje soka od čička. Silimarin iz čička ima blagotvoran učinak na jetru. Hiljadama godina se čičak koristi za zaštitu jetre.
Silimarin je djelotvoran kod oštećenja jetre izazvanih alkoholom i lijekovima, kod žučnih kamenaca i gljivičnih bolesti. Ima snažno antiupalno djelovanje.


Ovo su namirnice koje jetra mnogo voli:

  • voće (bez ograničenja)
  • povrće (za kuhanje koristite maslinovo ulje)
  • nemasne supe od povrća
  • sir od obranog mlijeka
  • jaja (maksimalno 3 sedmično)
  • perad, piletina, puretina i teletina
  • riba
  • maslinovo ulje
  • med (kestenov)
  • domaći džemovi bez aditiva i konzervansa
  • čajevi (čičak, kadulja, nana, sokovi od voća i povrća)

Osim promjena u ishrani možete koristiti:

  • vitamine B grupe, koji obnavljaju jetru
  • vitamin C koji neutrališe otrove i djeluje kao antioksidans
  • lecitin i fosfolipide koji sprečavaju odlaganje masti u jetri
  • propolis i pelud , štite jetru od alkohola i neutrališu slobodne radikale
  • silimarin




Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.